Spis jutsu

Nazwa

Specjalizacja

Żywioł

Ranga

Zdolność

[D] Hōsenka no Jutsu

Opis: Technika polegająca na skupieniu małej ilości chakry w płucach, a następnie wydmuchnięciu jej w postaci małych, ognistych pocisków. Użytkownik może, dzięki temu jutsu, wytworzyć całkiem pokaźną ilość pocisków, o ile posiada odpowiednie zasoby energii. Hōsenka nie jest zbyt kosztowna i nie posiada dużej siły ofensywnej, lecz doskonale nadaje się do odwrócenia uwagi od głównego ataku.

[D] Kirigakure no Jutsu

Opis: Jutsu służące do stworzenia niezwykle gęstej mgły. Powstaje ona z pobliskiej wody lub jest wydmuchiwana przez użytkownika. Dzięki chakrze, która jest głównym składnikiem mgły, ludzkie oko, nawet wyposażone w unikalne umiejętności staje się wewnątrz niej zbędne - nalezy polegać na pozostałych zmysłach. Użyte nieumiejętnie staje się jednak mieczem obusiecznymi. Należy więc posiadać odpowiednie zdolności, żeby móc bez problemu poruszać się w stworzonej przez siebie pułapce. Została ona stworzona przez doświadczonych zabójców z Kraju Wody i idealnie nadaje się do cichego eliminowania wrogów. Dlatego po znalezieniu się wewnątrz niej, nie powinno się opuszczać gardy nawet na chwilę.

[D] Suihachi

Opis: Prosta technika używana przez użytkowników Suitona, nie wymagająca żadnych pieczęci. Ninja skupia chakrę w wyciągniętej przed siebie dłoni, z której następnie zaczyna wydobywać się woda pod sporym ciśnieniem. Strumień ma zasięg maksymalnie 10 metrów i jest w stanie zatrzymać niemal każdą broń miotaną (do SB5), a nawet nacierającego przeciwnika. Nie ma jednak wystarczającej mocy, by kogoś poważnie zranić.

[D] Mizu Tensou no Jutsu

Opis: Jutsu pozwalające użytkownikowi na przemianę w niewielki zbiornik wodny zwany potocznie kałużą. Nie istnieje praktycznie żaden sposób na odróżnienie ukrywającego się ninja od zwykłej wody za pomocą zmysłu wzroku. Dlatego nadaję się idealnie do ukrywania oraz śledzenia. Pomimo, iż jest to jutsu rangi D, użyte z głową może zagrozić nawet doświadczonym przeciwnikom.

[D] Teppōdama

Opis: Technika polega na skumulowaniu w ustach odpowiedniej ilości chakry, a następnie wypuszczeniu jej w postaci wodnego pocisku o średnicy 1,5 metra. Jutsu może przemierzyć maksymalnie 30 metrów, a jego siła może powalić przeciwnika, a jeżeli uderzy on o coś twardego - nawet ogłuszyć.

[D] Suigun Suima no Jutsu

Opis: Jedna z najprostszych technik do opanowania dla posiadaczy żywiołu Suiton. Użytkownik po złożeniu odpowiednich pieczęci, wykorzystuje wodę w pobliskim zbiorniku by utworzyć z niej sporych rozmiarów strumień, który następnie może dowolnie kontrolować. Wprawienie wody w ruch wirowy powoduje, że porusza się ona szybciej. Jutsu doskonale nadaje się do walki z ogniem.

[D] Suikōdan no Jutsu

Opis: Odmiana techniki polegającej na tworzeniu wodnych rekinów. Ninja będący w okolicy zbiornika wodnego, bądź dużej ilości wody, składa dwie pieczęcie. Wystarczy wystawić jedną dłoń, by wyznaczyć kierunek, w którym drapieżna ryba będzie się poruszać. Dodatkowym plusem jutsu jest fakt, że użytkownik może wejść do jego środka. Nie jest to dobra forma defensywna, lecz z pewnością ułatwia poruszanie. Niemniej, rekin zmierza w linii prostej, a po pokonaniu dwudziestu pięciu metrów, rozpada się.

[D] Fūsajin no Jutsu

Opis: Prosta technika Fūtonu, polegająca na wytworzeniu strumienia powietrza. Do jej wykonania potrzebny jest wachlarz, który za sprawą machnięcia oraz chakry użytkownika tworzy ścianę wiatru, pozwalającą na zablokowanie niektórych broni miotanych oraz jutsu. Jutsu posiada znikome właściwości bojowe, samo w sobie jest zdolne zaledwie do przewrócenia oponenta.

[D] Renkūdan

Opis: Technika polegająca na wytworzeniu kuli wiatru, nasączonej chakrą. Użytkownik nabiera powietrza do płuc, miesza go z własną energią i wydmuchuje. Pocisk leci z bardzo dużą prędkością, lecz nie zadaje znaczących obrażeń, głównie chodzi tutaj o dywersję i przygotowanie głównego ataku.

[D] Shinjū Zanshu no Jutsu

Opis: Bardzo łatwa technika, można powiedzieć podstawowa dla ninja mającego naturę chakry Doton. Pozwala ona na ukrycie się pod powierzchnią ziemi, gdzie możemy pozostać niezauważeni przez wrogów, chyba że posiadają oni specjalne umiejętności wykrywające chakrę (Sharingan, Byakugan, zdolności sensoryczne itp.). Ze względu na swoją niską rangę jej szybkość nie powala, może jednak służyć jako sposób uniknięcia nadciągającej techniki lub oręża w starciu z mało wymagającym przeciwnikiem. Przebywając pod ziemią, jesteśmy pozornie bezpieczni przed tym, co dzieje się na powierzchni. Należy jednak uważać, gdyż wystarczy jedna przemyślana technika lub silny wybuch, by nas wykończyć. Shinju Zanshu ma jednak stronę ofensywną – jeżeli znajdujemy się pod miejscem przebywania naszego przeciwnika, możemy wynurzyć się z podziemi i łapiąc przeciwnika za nogi, wciągnąć go pod ziemię. Nie jest to jednak takie proste, obecność przeciwnika możemy wyczuć dopiero w momencie, gdy znajduje się bezpośrednio nad nami.

[D] Dochū Eigyo no Jutsu

Opis: Technika skuteczna jedynie po użyciu Shinju Zanshu. Umożliwia ona poruszanie się pod ziemią, a na powierzchni jest to niewidoczne i bezgłośne dla zwykłego człowieka. Niezwykle przydatne jutsu pozwalające zakraść się do przeciwnika.

[D] Doryūsō

Opis: Posta technika żywiołu Doton polegająca na stworzeniu ostrych włóczni ze skał. Użytkownik tworzy takie włócznie według swojego upodobania, jednak nie zawsze ma taką możliwość. Takie kolce wyrastają tylko z ziemi lub ścian, gdzie większą część tworzą skały lub ziemia. Ich groty są na tyle ostre, by (w przypadku silnego uderzenia) przebić na wylot człowieka, którego ciało nie jest chronione przez zbroję. Odporność natomiast pozostawia wiele do życzenia. Jutsu niezwykle przydatne w przypadku, jeżeli nie mamy pod ręką żadnej broni.

[D] Sandā Sāburu

Opis: To jutsu tworzy w dłoniach małą kulę wyładowań elektrycznych, która po zetknięciu z przeciwnikiem zadaje mu małe obrażenia, lecz oponent zostaje chwilowo sparaliżowany, co nie pozwala mu na jakiekolwiek działanie.

[D] Jibashi

Opis: Jest to dość prosta technika raiton, ale w rękach doświadczonego ninja, może stanowić groźną broń. Jutsu to, po złożeniu pieczęci, tworzy na końcach palców użytkownika małe błyskawice. Użytkownik musi wskazać rękami kierunek, w którym owe błyskawice podążają. Po trafieniu w przeciwnika, zadają mu niewielkie obrażenia widoczne na ciele – oparzenia. Bardziej jednak działają na system nerwowy. Jeśli cel będzie zbyt długo pod wpływem tego Jutsu, może zemdleć.

[D] Bunshin no Jutsu

Opis: Jest to najprostsza technika klonowania polegająca na wytworzeniu niematerialnej kopi ninja. Wygląd takiej kopi jest idealnym odzwierciedleniem oryginału w każdy możliwy sposób. Klon może służyć do odwrócenia uwagi, bądź zmylenia przeciwnika. Kiedy tylko zostanie zaatakowany lub wejdzie w kontakt z przeciwnikiem, znika.

[D] Henge no Jutsu

Opis: Jedna z kilku podstawowych technik, które ninja ma możliwość opanowania w Szkole Ninja. Polega na idealnym odwzorowaniu przedmiotu lub istoty, którą użytkownik miał okazję kiedyś widzieć. Daje również możliwość modyfikowania wyglądu w wybrany przez siebie sposób. W przypadku otrzymania obrażenia jutsu automatycznie dezaktywuje się.