Podróże

#365 dodano: 02 maja 2018, 21:27:05

PODRÓŻE


INFORMACJE OGÓLNE



Świat na NCW został stworzony na podstawie tego z Naruto, jednak na potrzeby naszej gry wprowadziliśmy w nim sporo zmian. Próżno szukać w nim odpowiedników z mangi/anime, nie licząc nazw krajów oraz symboli je reprezentujących. Nasze uniwersum zawiera 14 krajów, na które składa się 30 krain, gdzie każda zawiera bliżej nieokreśloną ilość lokacji, czyli tematów służących do gry. Wszystkie te informacje są dostępne pod tym linkiem w formie graficznej.


Z racji tego, że wszystkie posty w obrębie świata gry muszą być fabularne, zasada ta dotyczy również zmiany lokacji, w jakiej znajduje się postać. Nie może być sytuacji, w której w jednej chwili gracz znajduje się w kilku miejscach na raz lub przemieszcza się w sposób niemożliwy z perspektywy mapy. Żeby zmienić lokację należy to odpowiednio opisać. W ostatnim poście fabularnym, po którym użytkownik zamierza opuścić aktualne miejsce, należy wyraźnie zaznaczyć moment opuszczenia i podać temat docelowy. Ów post musi całościowo nawiązywać do zmiany miejsca pobytu i zakończyć się prostym skrótem: [z/t -> nazwa tematu docelowego], przykład:


(...) Po udanym treningu postanowiłem wyruszyć do sklepu, żeby wyposażyć się w niezbędny ekwipunek. Nie było łatwo, wysiłek jaki musiałem włożyć w opanowanie tej zdolności odebrał mi siły do dalszego funkcjonowania w dniu dzisiejszym. Jednak czas naglił, jest jeszcze wiele spraw, którymi muszę się zająć, nie mam wyboru. Toczyłem wewnętrzną walkę pomiędzy wycieńczonym ciałem, pragnącym odpoczynku, a chęcią bezustannego rozwoju. Pochłonięty takimi myślami siłą woli opuszczam polanę treningową i udaje się do klanowego sklepu.

[z/t -> Sklep klanu Senju]

Przykład obrazuje jak obszerne powinno być wprowadzenie do podróży. Zmiana miejscówki w obrębie danej krainy nie stanowi dużego problemu, jednak jeżeli poruszamy się pomiędzy krainami należy posługiwać się mapą. W przypadku długiej podróży np. z Kokkai do Shisou trzeba przejść przez przynajmniej 3 krainy (można wybrać dłuższą trasę), ale jakie to będą krainy to już zależy od woli podróżującego (opcja nr. 1: Baigai, Sashikan, Ame no Kuni; opcja nr. 2: Baigai, Sashikan, Tetsu no Kuni). W każdej z opcji obowiązuje jedna zasada, należy napisać posta opisującego podróż w każdej kranie, przez którą przechodzi podróżnik. Należy również pamiętać, żeby dokładnie opisać całą podróż (jeśli jest to kolejny jej etap) oraz, tak jak w przypadku miejscówek, nawiązać do zmiany miejsca pobytu i zakończyć całość odpowiednim skrótem.

#366 dodano: 02 maja 2018, 21:42:22

SKRACANIE PODRÓŻY



Zmiana lokacji to żmudny, wyczerpujący proces - należy poświęcić trochę czasu i siły, żeby dotrzeć w wybrane miejsce. Świat ninja dysponuje jednak kilkoma sposobami, dzięki którym przemieszczanie staje się dużo przyjemniejsze. Nie każdy ninja ma taką możliwość, ponieważ należy posiadać odpowiednie zdolności, przedstawione w poniższej tabeli.


HIRAISHIN NO JUTSU Technika odpowiadająca za natychmiastową teleportację. Poruszanie się pomiędzy państwami, to kwestia zaledwie sekundy.
GYAKU KUCHIYOSE NO JUTSU Technika, która pozwala summonowi przywołać posiadacza danego paktu do siebie. Po tym jak summon użyje na ninja tej techniki gracz jest zobowiązany do edycji ostatniego swojego posta i odnotowania nagłej zmiany miejsca pobytu (łącznie ze standardowym skrótem). Potem od razu może rozpocząć pisanie w temacie, do którego został przywołany. Przywołanie musi być następstwem ważnych wydarzeń i nie może służyć jako codzienny środek transportu.
KIBAKU NENDO* Za pomocą gliny użytkownik może stworzyć latające stworzenie, na którym może swobodnie odbyć podróż. Taki stwór umożliwia pisanie kolejnych postów, co drugą krainę od miejsca startu. Przykładem podróżując z Kokkai do Tanuzy, posta można napisać w Kokkai (punkt startowy), Sashikan, Shisou i Tanuza (punkt końcowy).
HŌMATSU FUYŌ* Technika pozwala na stworzenie bańki, która może unieść użytkownika oraz jednego pasażera. Dzięki niej gracz może podróżować na identycznej zasadzie jak ta opisana przy Kibaku Nendo.
HASHŌ KŌRYŪ Technika klanu Kiyoshi, pozwalająca na stworzenie kryształowego smoka, który umożliwia przemieszczanie się w wybranym kierunku. Również w tym przypadku zasada działania jest identyczna co ta opisana przy Kibaku Nendo.
SHIKIGAMI NO MAI* Potężne jutsu dostępne dla użytkowników zdolności Kami Yōryō. Pozwala na zamianę własnego ciała w kartki papieru. W takiej formie ninja może podróżować dużo szybciej, niż normalnie, jednak kosztuje to bardzo dużo chakry. Za każdą przebytą krainę należy zapłacić 20.000 chakry (liczy się każda pokonana granica). Zdecydowanym plusem tego rodzaju podróży jest fakt, iż gracz musi napisać jedynie dwa posty, w krainie startowej oraz docelowej.
HIKOTO* Dzięki niezwykłym umiejętnościom użytkownik jest w stanie stworzyć istotę zdolną do latania, która utrzyma jego i kogoś ciężar (szczegóły w opisie Hikoto). Gracz podróżuje z dużym ułatwieniem, tak jak w przypadku Kibaku Nendo.
KISAME Ninja posiadający skrzela ma możliwość swobodnego poruszania się w wodzie i dotarcia do jakiejkolwiek krainy mającej dostęp do morza lub wyspy. Niestety, konsekwencją tego jest spora utrata sił i użytkownik przez co najmniej godzinę (zegarową) nie może wykonywać żadnych czynności związanych z użyciem chakry lub walką.
SUIGAN Dzięki wykorzystaniu nabytych zdolności użytkownik może zamienić swoje ciało w wodę i, tak jak w przypadku Kisame, swobodnie poruszać się po morzu w celu dotarcia do suchego lądu. Za każdą taką wyprawę należy zapłacić 50.000 chakry, tak więc w niektórych przypadkach po podróży konieczny będzie odpoczynek w celu zregenerowania zapasów.
TENSŌ NO JUTSU Technika odpowiadająca za teleportację, umożliwiająca przeniesienie się z jednego państwa, do drugiego w ułamku sekundy. Więcej informacji w opisie.
SUNA KONTORŌRU* Za pomocą piasku, użytkownik tworzy chmurę, która może pomieścić kilka osób na raz (w zależności od jej wielkości). W takim przypadku podróżowanie jest znacznie szybsze i odbywa się na takich samych zasadach, jak Kibaku Nendo.
PAKT Z JASTRZĘBIAMI* Przywołując latające stworzenie, podróżowanie staje się o wiele prostsze i krótsze. Poruszając się na jastrzębiu, czas podróży działa tak samo, jak w przypadku Kibaku Nendo.
KAMUI NO MIGIME Kamui prawego oka odpowiadające za transportowanie ciała do innego wymiaru. Ułatwia ono natychmiastowe poruszanie się pomiędzy krainami. Więcej informacji w opisie techniki.

* Chcąc podróżować po wyspach lub udać się do nich z kontynentu długość podróży trwa tyle samo co przebycie jednej krainy. Przykład: wyprawa z Hidari do Airando odpowiada wyprawie z Sakkaku do Hizaken.